1.       ORGANISATIE

De wedstrijden van de Marathon des Hautes Fagnes worden georganiseerd door Belgium Peak Beer en Xrun.
Dit reglement is van toepassing op alle wedstrijden van dit evenement: de 10, 21 en 42 km wedstrijden en de KIDS RUN.
De editie van 2025 vindt plaats op zondag 29 juni 2025.

2.       WEDSTRIJDPRESENTATIE

De organisatoren willen de aandacht van de renners vestigen op het feit dat, afhankelijk van de gebruikte systemen en instellingen, de wedstrijdroutes verschillende resultaten kunnen opleveren.

10km wedstrijd (“Le galopin”)
Afstand: 10km
Hoogteverschil: 140m
Starttijd: wordt aangekondigd

21km halve marathon (“La pinte”)
Afstand: 21km
Hoogteverschil: 265m
Starttijd: nog bekend te maken

42km marathon (“La chope”)
Afstand: 42km
Hoogteverschil: 605m
Starttijd: nog bekend te maken
Maximale tijd: 6u30

KIDS RUN
Afstand: 2km
Starttijd: nader te bepalen

Alle routes zijn bewegwijzerd en er zullen ook marshals zijn op bepaalde kruispunten.

 

3.       ORGANISATIE VAN REGISTRATIES

Inschrijvingen gebeuren online via Chronorace. Inschrijvingen zijn pas geldig nadat de betaling is ontvangen. De online inschrijvingen sluiten op 23/06/25 om 23:59 uur.
Als het evenement niet volgeboekt is, zullen er nog enkele startnummers beschikbaar zijn voor aankoop op de dag van het evenement. Om de familiale sfeer en het respect voor de natuur te behouden, zal het aantal inschrijvingen echter beperkt zijn.
Alle inschrijvingen zijn persoonlijk, definitief en kunnen om geen enkele reden worden terugbetaald.

 

4.       PRIJS

De prijs is afhankelijk van de race die je kiest: €2/kind voor de Kids Run, €8/persoon voor de 10km race, €18/persoon voor de 23km race en €30/persoon voor de 42km marathon.
Deze prijs is inclusief :

  • Je startnummer

  • Toegang tot verfrissingspunten

  • Een finish medaille

  • Toegang tot douches en kleedkamers

 

5.       WEDSTRIJD VERANDEREN

Een verandering van race is alleen mogelijk als er nog plaatsen beschikbaar zijn in de betreffende race.
Hiervoor moet je de organisatoren per e-mail (info@peakbeer.be 080/21.48.76) op de hoogte brengen voor 13 juni 2025, zodat we een nieuw nummer kunnen toewijzen. Er worden geen terugbetalingen gedaan.

 

6.       PARTICIPATIE / GEZONDHEID

Het evenement is toegankelijk voor iedereen.
Het is belangrijk om je grenzen te herkennen en intensieve inspanningen waar je niet op voorbereid bent te beperken. Kies je afstand en tempo verstandig.
Medische attesten zijn niet verplicht. Het wordt echter ten zeerste aanbevolen om je hart regelmatig te laten controleren en te beslissen welke actie je daarna onderneemt.
De organisator heeft geen verantwoordelijkheid in dit opzicht.

 

7.       VERTREK / AANKOMST

De start en finish zijn bij de Belgium Peak Beer brouwerij (Route de Botrange 123, 4950 Sourbrodt). Deelnemers worden verwacht op hetzelfde tijdstip als hun race.
Tijdschema volgt nog

 

8.       VERFRISSINGEN

Er zijn verschillende verfrissingsposten langs de route. Alleen lopers die een zichtbaar startnummer dragen en naar behoren zijn gecontroleerd, hebben toegang tot de verfrissingsposten.

9.       RASGEWELD

Als de wedstrijdjury op basis van een rapport van een lid van de organisatie ervan overtuigd is dat een atleet het gemarkeerde parcours heeft verlaten (waardoor de af te leggen afstand wordt verkleind) of zich niet heeft gehouden aan een bepaling van het specifieke wedstrijdreglement, kan hij of zij worden gediskwalificeerd.
Dieren zijn niet toegestaan in de races.

10.   DOSSARDS

Het startnummer moet de hele race zichtbaar zijn. Het gebruik van een nummerband is toegestaan.

11.   PRESENTATIE VAN STARTNUMMERS

Je kunt je startnummer een paar dagen voor het evenement ophalen. Er zijn verschillende mogelijke afhaalpunten. Deelnemers worden een paar weken voor het evenement per e-mail op de hoogte gesteld van de ophaalmogelijkheden bij deze ophaalpunten. 
Het is mogelijk om het startnummer van een andere deelnemer op te halen.
Het is ook mogelijk om je startnummer op de dag zelf af te halen in de brasserie.

  

12.   VEILIGHEID

Een team van EHBO'ers zal aanwezig zijn op de dag van het evenement.
Op elk startnummer staat een noodnummer.

13.   PRIJSUITREIKING / PODIUM

Er is een prijsuitreiking en een podium voor elke race.